11:32:11 - 06 مرداد 1403

مرکز آموزشی و درمانی آیت الله طالقانی ارومیه

برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید

 

  

تاریخچه بیمارستان

از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، به رهبری حضرت امام خمینی «ره» در سال 1357 ، و ایجاد انگیزه نوع دوستی و خدمت به مردم محروم منطقه، مرکز آموزشی و درمانی آیت ا... طالقانی ارومیه در مهر ماه 1359 با تغییرکاربری از جهانگردی و آموزشی  بعنوان بیمارستان آغاز بکار کرد. به تدریج با گسترش واحدهای درمانی در سال 1369 با چارت تشکیلاتی 450 تختخوابی از طرف وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، رسماً تصویب و ابلاغ گردید. 

 این مرکز درمانی در ابتدا فعالیت خود را در تخصص های اتاق عمل ، ارولوژی ، ارتوپدی و داخلی شروع نمود و طی سال ها اخیر در تخصص های داخلی  ، عفونی ، قلب ،  پوست و مسمومیت ریفرال  استان بوده  و در دوره پاندمی کرونا بیمارستان آیت الله طالقانی به عنوان تنها مرکز ریفرال بیماری Covid-19  به مدت بیش از دو سال صرفا ماموریت مداوای مبتلایان به این بیماری را بر عهده داشت که بعد از اعلام اتمام دوره کووید و بازگشت به شرایط عادی  این مرکز درمانی   با تخصص های داخلی ، عفونی ،مسمومیت  ، قلب و عروق ، پوست  و  بزرگترین مجموعه دیالیز استان به فعالیت خود ادامه می دهد .

در حال حاضر این مجموعه با مساحت 18400 متر مربع مشتمل بر 16 بخش درمانی و 206 تخت فعال «بستری»، 121 تخت دیالیز و 13 تخت اورژانس، به عنوان تنها مرکز تخصصی عفونی، پوست و مسمومیت استان، نقش اساسی در ارائه خدمات آموزشی و درمانی و تشخیص به مددجویان منطقه و همچنین بیماران کشورهای همجوار، ایفا می نماید.

 

معرفی بخشها و نوع تخصص ها 

بخش

تعداد تخت

بخش

تعداد تخت

CCU (H,C,A2)

19

داخلی زنان

27

قلب

28

عفونی

41

CAT LAB

1

 دیالیزA,B,C)  (

121 ستاره دار

ICU ( A,G,B )

24

پوست

9

 اورژانس

13 ستاره دار

داخلی مردان

36

مسمومیت

19

مجموع

197 تخت بستری

 

عنوان خدمات اصلی  بیمارستان

ردیف

عنوان

ردیف

عنوان

1

آنژیوگرافی

4

هولتر مانیتورینگ

2

اکو ، تست ورزش

5

فتوتراپی

3

آزمایشگاه

6

اعمال سرپائی پوست

7

تصویر برداری( رادیوگرافی سونو گرافی و CTscan  )

 

رسالت Mission

 ارائه خدمات آموزشی، تشخیصی، درمانی و پژوهشی‌ سلامت ‌محور با بالاترین کیفیت

چشم انداز Vision

ما برآنیم تا پنج سال آینده ( 1408 ) با تکیه بر الطاف الهی و سرمایه­های ارزشمند انسانی در شمار یکی از مجهزترین و بهترین مراکز ارائه دهنده خدمات تشخیصی، درمانی، آموزشی و پژوهشی در منطقه شمال غرب کشور در بین بیمارستان‌های هم‌تراز قرار گیریم.

بیانیه مأموریت Mission Statement

مرکز آموزشی و درمانی آیت‌ا... طالقانی ارومیه به عنوان یک بیمارستان دولتی دانشگاهی با هدف تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت آحاد جامعه و گیرندگان خدمت، با تکیه بر دانش و فناوری روز و با بهره‌گیری از اساتید مجرب و کارکنان کارآمد و دلسوز در زمینه ارائه خدمات سلامت فعالیت می‌نماید. این مرکز به پذیرش بیماران از سراسر استان و کشورهای همسایه اقدام نموده و با ارائه خدمات آموزشی، تشخیصی، درمانی و انجام پژوهش‌های کاربردی و تربیت دانش‌آموختگان علوم پزشکی نقش مؤثری در ارتقاء سلامت جامعه ایفا می نماید. در این راستا ایمنی، امنیت و رضایت بیماران، فراگیران و کارکنان را همواره مد نظر قرار می‌دهد.

ارزش‌ها Values

  • ارائه خدمات (تشخیصی، درمانی، آموزشی و پژوهشی) مبتنی بر شواهد علمی
  • پایبندی به موازین اخلاقی و حرفه­ای (رعایت منشور حقوق بیماران کارکنان و فراگیران مرکز)
  • حفظ کرامت انسانی
  • عدالت محوری
  • افزایش تعهد سازمانی کارکنان
  • پاسخگویی توام با انتقادپذیری
  •  

  معرفی واحد بهبود کیفیت

  برنامه های مهم مرکز

الف ارتقای رهبری و مدیریت

  1. تقویت مدیریت پیشگیری و ایمنی در  بیمارستان با برنامه های مشخص نظارت میدانی تیم ایمنی بیمار
  2.  اولویت بخشی و بازنگری مستمر برنامه های ارتقای ایمنی بیمار
  3.  شناسایی مشکلات ایمنی بیمار و اصلاح میدانی تهدیدات
  4. تحلیل شاخص های ایمنی بیمار
  5.  بهبود مستمر فرایند ها  و تدوین برنامه بهبود کیفیت
  6.  تقویت فرایند های پیشگیری خطا و قصور پزشکی
  7.  مدیریت و کنترل بهینه مستندات اعتبار بخشی و یکپارچه سازی سازی مستندات کیفی
  8.  بازنگری و بهبود استقرار استاندارد ها پیش از ارزیابی نهایی
  9.  کاهش بروز آسیب به بیماران و مراجعین  و کارکنان و کاهش خسارات مالی ناشی از بروز حوادث و بلایا
  10.  کاهش خطرات ناشی ازآتش سوزی
  11.  برقراری بی وقفه و سالم سیستم های تاسیسات و تجهیزات در محیطی امن
  12.  برقراری بی وقفه و سالم سیستم های الکتریکی و کاهش خسارات مالی ناشی از حوادث
  13.  افزایش ظرفیت و آمادگی  بیمارستان جهت مقابله با حوادث

  مدیریت اطلاعات سلامت

  1. حفظ محرمانگی اطلاعات و شرایط و معیارهای دسترسی به بیماران
  2.  اطمینان از مدیریت طراحی و به روز رسانی فرم های بیمارستانی
  3.  کسب اطمینان  از ثبت کامل داده ها در پرونده پزشکی
  4.  کاهش کسورات بیمه ای ناشی از عدم تکمیل پرونده
  5.  اطمینان از سیستم های بایگانی نگهداری و بازیابی و امنیت مدارک پزشکی
  6.  کاهش زمان پزیرش و ترخیص
  7. یکپارچه نمودن در ثبت داده های بیمارستان
  8.  رعایت استانداردهای IT
  9. حصول اطمینان از احراز قابلیت سیستم اطلاعات بیمارستانی
  10. توسعه و استقرار پرونده الکترونیکی سلامت ایرانیان
  11. کسب حد نصاب مطلوبیت لازم در شاخص های کیفی مورد نظر اعطای گواهی سپاس
  12. حفاظت داده های سیستم اطلاعات

     تجهیزات پزشکی

     13- مدیریت برنامه ریزی ، پایش و ارزیابی عملکرد تجهیزات پزشکی

  • بهبود کیفیت خدمات و ارتقای ایمنی بیماران در ارائه خدمات وابسته به تجهیزات پزشکی

بهداشت محیط

  1. اطمینان از عملکرد مناسب سیستم گندزدایی
  2.  حفظ سلامت کارکنان در معرض خطر  و حفاظت پرتویی
  3.  پیشگیری از بروز بیماریهای منتقله از راه مواد غذایی
  4. ارتقاء وضعیت بهداشت محیط بیمارستان
  5. ارتقای سطح سلامت جامعه و محیط زیست

مدیریت پسماند

  1. مدیریت صحیح پسماند های بیمارستان به منظور ارتقاء سلامت و ایمنی و کاهش خطرات
  2.  مدیریت تفکیک در مبدا پسماند های پزشکی

مدیریت استریلیزاسیون

  1. اطمینان از  عملکرد استریلیزاسیون به منظور ارتقای ایمنی
  2.  پیشگیری از آلودگی مجدد وسایل استریل از طریق نگهداشت ایمن و تحت کنترل
  3. رهگیری و بازخوانی لوازم استریل به صورت برنامه ریزی شده

مدیریت رختشویخانه

  1.  پیشگیری از انتقال و انتشار آلودگی و عوامل بیماریزا
  2.  کنترل عفونت و جلوگیری از انتشار آلودگی
  3.  ارتقاء وضعیت بهداشت محیط و بهداشت فردی در رخشویخانه
  4.  اطمینان از صحت عملکرد تاسیسات و تجهیزات و ماشین آلات واحد رختشویخانه

بهداشت حرفه ای و سلامت کارکنان

  1. پیشگیری از بروز بیماریهای ناشی از کار
  2. ارتقاء سطح سلامت  وکارایی کارکنان
  3. کسب آمادگی مقابله با شرایط خطر
  4. جلب مشارکت کارکنان و نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشتی در محیط کار

 

ب - ارتقای شاخص های بالینی مراقبت و درمان

  1.  استقرار استانداردهای عمومی اعتبار بخشی با تاکید بر استانداردهای ایمنی
  2.   بازنگری و بهبود فرایند ها بر اساس ارزیابی مستمر میدانی ایمنی بیمار
  3. اجرای طرح  و مراقبت  و درمان با توجه به وضعیت بیماران
  4.  ارتقای سلامت بیماران از طریق اجرای برنامه های خود مراقبتی و بازتوانی
  5. استقرار و اجرای استاندارد های اعتبار بخشی  محور مراقبت ودرمان
  6.  استقرار استانداردهای اختصاصی اعتبار بخشی محور  حاد و اورژانس

 در حیطه های

خدمات دارویی

  • کسب اطمینان از دسترسی  بیماران به  دارو های حیاتی و ضروری
  • مدیریت بهینه انبارش دارو و ملزومات و تجهیزات پزشکی
  • کاهش خطا های دارویی و ارتقای ایمنی بیماران
  • مدیریت اقتصاد درمان و داروی بیمارستان

 خدمات  آزمایشگاه

  • ارتقای ایمنی بیماران در مراحل تشخیص و درمان های متعاقب آن
  • مدیریت کیفیت آزمایشگاهدر تمام مراحل  زیر ساخت و فایند های تشخیصی آزمایشگاه
  • اطمینان از کیفیت نتایج آزمایشات
  •  ارتقای ایمنی بیماران پرخطر

 مدیریت تصویر برداری

  • ارتقاء کیفیت تضمین ایمنی بیماران و کارکنان و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات
  • کسب اطمینان از ایمنی کارکنان و بیماران

 

پیشگیری و کنترل عفونت بیمارستانی

  1.  ارتقای سلامت بیماران    
  2.  کاهش میزان هزینه های درمانی و مدت اقامت بیماران
  3. ارتقای ایمنی کارکنان
  4.  کاهش خطرات انتقال میکرو ارگانیسم ها در بیمارستان
  5.  کاهش مقاومت میکروبی

 

ج- ارتقای شاخص های حمایت از گیرنده خدمت 

  1. افزایش رضایتمندی بیماران
  2.  افزایش میزان رضایتمندی همراهان
  3. رعایت حقوق گیرنده خدمت

 

   برنامه ارتقای کیفیت آموزش بالینی مرکز:

  • ارتقای سطح توانمندی علمی اعضای هیئت علمی، فراگیران و کارکنان شاغل در رده های آموزشی درمانی
  • فراهم سازی زمینه و تسهیلات لازم برای ایجاد انگیزه بیشتر در اعضای هئیت علمی
  • بهبود نظام ارزیابی و ایجاد انگیزه در فراگیران و اعضای هیئت علمی
  • بکارگیری نظرات و پیشنهادات و نقش مشارکتی فراگیران در طراحی سیستم آموزشی
  • بکارگیری نظرات و پیشنهادات نیروهای مرکز در طراحی فرآیندهای آموزشی
  • بکارگیری نیروهای هیئت علمی جدید و متنوع
  • ارتقاء بخشهای آموزشی مرکز متناسب با فراگیر
  • برنامه ریزی منسجم در خصوص تامین فضای مناسب و ضروری آموزشی بیمارستان
  • برنامه ریزی مناسب در جهت تجهیز کلاسهای آموزشی متناسب با تکنولوژی آموزشی مدرن
  • برنامه ریزی  در جهت تعامل با مراکز دولتی و غیردولتی هماهنگ با پیشرفتهای بروز تکنولوژیک
  • برنامه ریزی جهت تامین نیاز آتی مرکز به هیئت علمی جدید از طریق فراخوان جذب هیئت علمی و جذب نیروهای جدید در جهت ایجاد بخشهای بالینی و رشته های جدید
  • برنامه ریزی عملیاتی مرکز در راستای مقابله با مشکلات آموزشی پیش بینی نشده
  • اصلاح و شفاف سازی قوانین آموزشی و پژوهشی
  • برنامه ریزی جهت شناسایی امکانات و تجهیزات جایگزین جهت آموزش فراگیران
  • برنامه ریزی جهت استفاده بهینه از فضاهای موجود مرکز از جنبه آموزشی

 

 

 

 

تنظیمات قالب