1-برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت آموزش پزشکی بیمارستان در چارچوب سیاست ها و برنامه های دانشگاه، دانشکده پزشکی و بیمارستان
2- ارتقای توانمندی های اعضای هیات علمی بیمارستان در زمینه برنامه ریزی آموزشی، ارزشیابی (اعم از فراگیران و اعضای هیات علمی )، روش های تدریس و یادگیری، پژوهش در آموزش و
مدیریت تغییر در حیطه آموزش بالینی
3- هدایت کمیته های آموزشی، بخش ها و گروه های بیمارستانی در زمینه بارنگری برنامه های آموزشی، اصلاح روند ارزشیابی آموزشی، به کارگیری روش های جدید آموزشی و یادگیری و هدایت طرح های پژوهش در آموزش در حیطه آموزش بالینی
4- پایش مستمر عوامل موثر بر کیفیت آموزشی و ارائه بازخورد لازم به مراجع ذیربط
5- هدایت و نظارت بر فعالیت های مرکز آموزش بیمارستان
6- ارایه پیشنهاد و مشاوره به دانشکده پزشکی در خصوص اتخاذ راهکارهای موثر در کیفیت آموزش پزشکی
7- هدایت و نظارت بر برنامه ریزی ماهانه فعالیت های آموزشی بخش ها
8- نظارت بر ارائه گزارش کار و فعالیت آموزشی و درمانی اعضای هیات علمی در بخش های مختلف
9- نظارت و تنظیم زمانبندی نحوه شرکت در کارگاه های آموزشی
10- مشارکت در نظارت بر ارزشیابی فعالیت های بخش و اعضای هیات علمی (بخشی از آن توسط دانشجو و کارورز به صورت محرمانه انجام می گیرد)
11- تشکیل و اداره کمیته های آموزشی بیمارستان (با حضور ریاست بیمارستان، روسای بخش ها و مدیران مرتیط) کمیته های دانشجویی ، کارآموزی ، کارورزی ، دستیاری
12- شرکت در جلسات معاونین آموزشی بیمارستان ها دانشگاه در جهت هماهنگی در امر آموزش
13- تنظیم طرح های مربوط به تکنولوژی آموزشی و درخواست بودجه آنها
14- نظارت بر تجهیز و اداره کتابخانه بیمارستان
15- نظارت بر تنظیم برنامه های استفاده از فضای آموزشی (سالن کنفرانس، آمفی تئاتر و کلاس های درس)
16- تجهیز واحد سمعی و بصری برنامه ریزی جهت بکارگیری از روش ها و تکنولوژی های جدید و تهیه وسایل کمک آموزشی جهت سالن کنفرانس و کلاس های درس
17- کنترل و نظارت بر معرفی نامه ها
18- نظارت و هماهنگی بر نحوه ارزشیابی و امتحان پایان دوره آموزش گیرندگان و اعلام نمرات ارزشیابی کارآموزان و کارورزان و اعلام بکار و گواهی کارکرد فلوها و دستیاران به دانشکده پزشکی
19- نظارت بر برنامه ریزی کیفی آموزش در بخش های آموزشی به صورت تئوری و عملی
20- برنامه ریزی و نظارت جهت ارتقاء کیفیت آموزش بالینی در شرح وظایف ابلاغی